יום שני, 27 ביוני 2011

משרד הבריאות אישר: מהיום ניתן לגדל תנינים בתור חיות מחמד

חשבת שלעולם לא תראה תנין קשור לרצועה מובל בידי האדון שלו ברחוב? ובכן, טעית.

יו"ר ארגון 'תנו לחיות לחיות' ומנהל משרד הבריאות נתנו אישורים סופיים מוקדם יותר היום בישיבה שנועדה להרחיב את היקף חיות המחמד שניתן לגדל בישראל. בין החיות החדשות שניתן יהיה לגדל בבית: גורילה, היפופוטם ומרבה רגליים.


בקרוב ברחוב? תנין מצוי

"בארה"ב למשל, אנשים מגדלים חיות הזויות ומשונות", אומר אפריים עלון, תושב גבעתיים, "הגיע הזמן שמישהו ייתן אפשרות סוף סוף לגדל חיות שהם לא כלב, חתול או תוכי"

מתן האישורים עורר את זעמם של פעילי צער בעלי חיים אשר התרעמו לנוכח העובדה שתנין יחיה בתנאים מחפירים אשר לא הולמים ולא ראויים למחייתם הנורמטיבים.

"המון תנינים הולכים למות מעצם העובדה הזאת", אמר ערן, בעל וותק של 23 שנים בחקר תנינים, "אני יודע את זה בוודאות, אני חוקר את החיים של התנינים כבר 23 שנים".

טענתם העיקרית של פעילי צב"ח, היא שתנינים צריכים מים בשפע, ובשלב מסוים עלולים להוות מטרד לסביבה ואף לזרוע הרס וחורבן בשכונות בהן יטיילו בעלי התנינים עם חיות המחמד החדשות שלהם.

אריאל, תושב קריית שמונה שכבר רכש לביתו שלושה תנינים, הגיב לטענתם, "אנשים פשוט צריכים לחנך את התנינים שלהם בצורה טובה, זה קשה אבל אפשרי. שכל אחד ישמור על התנין שלו, זה הכל"

לא נמסרה תגובה רשמית ממנהל פארק 'חמת גדר', שם נמסר לכתבנו שנמכרו יותר מ14 תנינים אחר הצהריים.

2 תגובות:

  1. מי המטומטם שכתב את זה... בכלל לא משרד הבריאות מתיר כאלה דברים.

    השבמחק