יום שני, 20 ביוני 2011

צופר להאנתך בכבישים? פיקוח נרחב של משטרת ישראל הוקם על מנת לעצור אותך- "הצופרים הנועזים"

לאחר כ-730 תלונות במרחב גוש דן על צפירות מרובות בסביבתן, 34 נפגעי חרדה ו3 אנשים אשר שמיעתם נפגעה לצמיתות, משטרת ישראל החליטה לעקור תופעה מחפירה זו ולהגביר את מאמציה בניסיון לשים את הצופרים הנועזים מאחורי סורג ובריח.

בתגובה לטרוניות המרובות שהורעפו על משטרת ישראל, הוקם מענה טלפוני של 24 שעות לטיפול בנפגעי חרדה ובתלונות של הציבור הרחב על צפירות בכבישים.



יחידה משטרתית חדשה אשר תפעל בתיאום מקסמילי עם המוקד הטלפוני שהוקם, איתו ניתן יהיה ליצור קשר בכל שעות היממה (מפאת ריבוי תלונות יש לקחת בחשבון שזמן ההמתנה יהיה בין 30 דקות לשעתיים וחצי).
היחידות החדשות במשטרת ישראל שיטפלו רק במקרים של צפירות ימוקמו בחיפה, 2 מרכזי תמיכה בתל אביב, ירושלים ובאר שבע, כך מוסר כתב החוץ שלנו ששוחח אמש עם סגנו של סגן שר התחבורה.

'יחידת הצפרנים' או 'לוחמי הצופרים' (שמה הרשמי של היחידה עוד לא הוסכם במשטרת ישראל), יפטרלו ברחובות העיר באופנועים וימתנו ככל שניתן עבריינים אשר משתמשים בצופריהם למטרות הנאה ככל העולה על רוחם.

סוף לכאבי הראש?

"אלו כלל לא שוטרים רגילים", מוסר רפ"ק אריה רועי-שמחוני, ראש מחלקת צפירות גוש דן,"אני שמח להניח את הדעת בנושא ולסכם ששוטרים אלו מיומנים לטפל בפשעי עבריינות מסוג זה ויודעים מה לעשות בנסיבות ובמקרים קיצוניים".
שוטרי הצפרנים מתבלטים ביכולותיהם כגון זיהוי וחוש שמיעה מפותח במיוחד אשר יכולים לשמוע צופרים מקילומטרים רבים, "שוטרים אלה עברו אימונים מפרכים של חידוד הקשב והריכוז, זיהוי צופרים שונים ויודעים כמעט בעל פה איזה סוג צופר מתאים לסוג רכב ובכך הם יכולים להבדיל בין צפירה חזקה לבין קולות חזקים אחרים בסביבתם", מוסר רועי-שמחוני.

נוסף על כך, נמסר לכתב 'המוזרון' שלאחרונה שוקדים מפתחים בכירים במשטרת ישראל בשיתוף עם יחידת רפא"ל על פיתוח של אקדח לייזר אשר מזהה מכונית שצפרה ממרחק של עד רדיו של 50 ק"מ. אקדח זה מסוגל לזהות את מספר לוחית הרכב, סוג הרכב ובעל הרכב.


צוות 'המוזרון' מקווים שלוחמי הצופרים יעשו את עבודתם נאמנה.

3 תגובות:

  1. תכלס חוצפנים

    השבמחק
  2. נכון, אפשר לבוא ולצעוק "מוגזם", "לא נחוץ" ו "אין פושעים יותר במדינה שבזה צריך להתעסק?" - אבל לדעתי הכל עניין של מאבק כנגד מנטאליות מסויומת של חוסר כבוד בסיסי לזולת, לזמנו ולרכושו. בואו נודה על האמת - מדובר במטרד. התנהגות שמשקפת - "אני עושה מה שבא לי מתי שבא לי כי מגיע לי". ואת זה צריך לעצור.

    השבמחק
  3. ליפעמים צפירה מונעת תאונה או הקלננועיות שמפריעים לתנועה או ילד שרץ אחרי כדור זה מיפגע לא לשדרג את הצפירה לגורם מפריעה ליפעמים צפירה בזמן מונעת סיכון חיי אדם בכביש

    השבמחק