יום שני, 13 ביוני 2011

פינת הליטוף: נפרדים מהמונח: "אתה שמן כמו דוב!" הבטחנו, אז קיימנו.

פינת הליטוף: סוף לפגיעה בבעלי חיים על ידי הצמדת כינויים מגעילים - 'וואי אחי, אתה שמן כמו דוב!'
מגזין 'המוזרון' פועל ימים כלילות בניסיון הנעלה לבטל את קריאות הגנאי הקיימות לבעלי החיים וליצור אווירה של הרמוניה, גם בטבע.
צוות הכותבים רואה בזאת משימה חשובה וערכית, אשר תיישב את זעמם של פעילי זכויות בעלי החיים ותיצור שלווה ונחת, ע"י הטמעת משפטים תקינים להצמדה לאופיים של בעלי החיים.


הפעם הגיע אלינו מכתב נזעם מראש ארגון צב"ח (צער בע"ח (בעלי-חיים)), אשר דורש שנפעל מיידית להסרת הסטיגמה הנוראית שנדבקה לדובי יער, דובי קוטב ודובים בכלליות.

"דובים הם מטבעם חמודים ולא סתם שמנים", טוענת רבקה יחזקאליוב, פעילה עם וותק של 4 שנים בארגון צער בעלי חיים, "גדלתי עליהם בתור ילדה קטנה. אני לא רוצה שבעתיד הם יבוזו להיות סתם חיות שמנות, זה פשוט לא נכון".


קצת גדול, אבל לא שמן

צוות מגזין "המוזרון" לקח עליו את המשימה לשלוח הצעת חוק פטרונית כנד הסטיגמה המגעילה שנדבקה לדובים, ולהסיר כל גינוי אשר יצביע בצורה כלשהי על טבע גופם הרחב או על אמות משקלם.

טרם כתבה זו פורסמה, קיבלנו מברק ממשכן הכנסת שטוען כי משפט זה תקין לכל אורח-רוח, ולא יסולא בפז בעווניו על אף פגיעתו לכאורה בדובים ובפעילי זכויות בעלי החיים, לשון המברק. יש לציין כי אנו רואים במברק זה רק לגיטימציה נוספת לפעול על מנת להסיר משפט זה מהלקסיקון העברי ולמתוח ביקורת חריפה על המשתמשים בו.

אישה שפגשה בדוב קצת פחות סלחני כאשר כינתה אותו "שמן"

עד למשפט הבא, צוות המוזרון.


תגובה 1:

  1. הדובים באמת מופלים לרעה, אני מחזקת את ידך

    השבמחק