יום שני, 21 בפברואר 2011

נפרדים מהמונח - "זרקו אותי לכלבים"? פעילי צער בעליי חיים מפגינים כנגד השימוש במשפט

פעילים רבים וכלביהם התכנסו שלשום מול ביתו של יהורם שמשון-ברייהיים, הפוסק הבלעדי בעניין שימוש במונחים בשפה העברית ואף איסור שימושם הוורבלי, זאת על מנת שאנשים יפסיקו להשתמש במונח 'זרקו אותי לכלבים'.

 פעילים רבים חושבים שיש במונח הזה זלזול בגזעים רבים של כמה מהכלבים המטופחים ביותר, וחושבים שדווקא הכלבים אמורים להיות במשפטים איכותיים יותר, כגון - "לך אל הכלב, עצל, ראה דרכיו וחכם", וכו'.
ההפגנה של הפעילים עוררה אף מלחמה פנימית בתוך קהילת צער בעלי חיים, בין מפלגת החתולים לבין מפלגת הכלבים. זאת לאחר שפעיל מחבר ארגון הכלבים זעם בתגובה על כך, שהמשפט הנכון אמור להיות "זרקו אותי לחתולים", מאחר שלחתולים הודבק כינוי של חיות רחוב ולוא דווקא לכלבים.

פעיל בארגון "בית לחתולים", זעם בתגובה: "יש יותר כלבים בחוץ, שלא תתחילו לחשוב שאנחנו נסכים לשינוי של המונח ל"זרקו אותי לחתולים", זה לא יעבור בשתיקה, שלא תחשבו על זה אפילו."

"לא חיית רחוב", אמסטף מצוי בדכאון משימוש במשפט

אמש התקיימה וועידת חירום בכנסת בנושא העניין, תוך כדי העלאת פשרות למינוח המשפט- "זרקו אותי לכלבים ולחתולים", "זרקו אותי לכלבים, אך זה לא אומר שהם חיות רחוב", וכו'.

כלבים מצטיירים בתור חברו הנאמן והטוב של האדם, וצוות המוזרון נוטל חלק בלתי נפרד ממאבקם הנחרץ באיסור השימוש במשפט.

3 תגובות:

  1. אז מה יהיה על הביטוי "לך אל הנמלה עצל, ראה דרכיה וחכם"? נצטרך לומר: "לך אל הכלב עצל ראה דרכיו ותריח את צואתו שהוא משאיר אחריו" ?

    גיורע

    השבמחק
  2. ומה עם ציבור הצבים? להם לא נותנים להם במה? בתור אזרח מודאג אני חושב שגם הביטוי "איטי כמו צב" לא עושה צדק לציבור הצבים, נכון אולי הם איטיים אבל יש להם בית שלם על הגב. הביטוי הנכון צריך להיות "איטי כמו שר", כי הרי שרי הממשלה שלנו איטיים בהחלטותיהם ולא עושים כלום. אפילו צב מספיק יותר!
    די לקיפוח!

    השבמחק